FANDOM

Det finnes seks ulike typer malm som skal samles for å smi våpen: kobber, bronse, jern, stål, gull og krystall. De kan enten bli plyndret i kamper eller du kan kjøpe dem hos Gander i Gander's Shop. Du kan berge malmen tilbake hvis du har gjort noe feil på et våpen og tar det vekk.

KobberRediger

Kobber er en grunnleggende malm som du starter med og du har en uendelig mengde av dem. Det går fort å smelte dem, og ved å pumpe dem er det gjort på fem sekunder. Men siden kobber er grunnleggende og du starter med det så er det ganske dårlig og har lite angrepsstyrke og holdbarhetsstyrke og den varer maks i tre kamper. Når du lager kobber vil det øke sjansen for å finne bronse. Det finnes bare to episke kobber-våpen.

2ivyc7c.jpg

BronseRediger

Bronse er den andre typen malm som du kan finne i Jacksmith. De er litt bedre en kobber, men de er fortsatt dårlige i lange kamper. De smelter også fort og kan brukes maks i fem kamper. Hvis du lager bronse vil det øke sjansen din i å finne jern. De fleste episke bronse-våpnene har lykkestyrke og også ekstra plantestyrke og steinstyrke. Det finnes tretten episke bronse-våpen.

33kdhc4.jpg

JernRediger

Jern er den tredje typen malm du kan finne og den er en av de midterste. De kan også smeltes ganske raskt, og de vil fare gjennomsnittsberegnet i lange kamper. De kan holde ut i maks sju kamper. Når du lager våpen av jern vil det øke sjansen din for at du finner stål. Mesteparten av jern-våpnene gir angrepsstyrke, holdbarhetsstyrke og skyggestyrke i episke våpen på grunn av dens mørke farge. Dette vil også gjøre hamringen av jern-våpen lettere. Det finnes til sammen sytten episke jern-våpen.

2ywal36.jpg

StålRediger

Stål er den fjerde malmen du kan finne i Jacksmith. De smelter middels fort, og de kan fare bedre enn gjennomsnittet i lange kamper, men maks rundt ni kamper. Det er en liten mulighet for at alle krigerne kan vinne en kamp ved bruk av bare stål, men det kan hende. Når du lager våpen av stål vil det øke sjansen for at du finner gull. Episke våpen laget av stål har mest angrepsstyrke og vindstyrke. Det finnes seksten episke stål-våpen.

Alm8eq.jpg

GullRediger

Gull er den femte typen malm du kan finne i spillet. Det er den malmen som tar nest lengst tid å smelte om, og kan fare ganske bra i lange kamper. De har en bedre sjanse for å få seier, men det er ikke alltid lykken er på spilleren sin side. Når du lager våpen av gull vil det øke sjansen for at du finner krystall. De fleste episke våpnene som er laget av gull har flammestyrke, vannstyrke og lynstyrke. Det finnes atten episke gull-våpen.

33xvr06.jpg

KrystallRediger

Krystall er den siste typen malm du kan finne i spillet. Våpen med krystall tar lang tid og smelte, men de er de beste i kamp og har den høyeste angrepsstyrke og holdbarhetsstyrke. De kan definitivt gi deg seier forutsatt at du støtter krigerne dine med kanonkulene. De fleste episke våpen som lages av krystall har vannstyrke, isstyrke og vindstyrke. Krystall sin lyse farge kan gjøre at det blir litt vanskeligere å hamre våpen. Det finnes atten episke krystall-våpen.

Ftnin6.jpg

TriviaRediger

  • Gull og krystall er ikke bre våpen, men Matt og Tony brukte fantasien og gjorde sånn at det var bra i spillet. Sitat fra Matt i Quinn's Q&A: Vi tok noen friheter her også! For styrken av ulike metaller, holdt vi noen ting i utgangspunktet riktig - bronse er sterkere enn kobber og stål er sterkere enn vanlig jern - men for de top-tier metallene besluttet vi å gå med elementer som så sterke ut, selv om de ikke er det. En krystall øks ville være forferdelig i kamp, men den ser episk ut.
  • Gull er mykt og svært formbart og brukes mest til å lage smykker og sånn. På Mohs skala er diamant vurdert på ti. Krystall er også mykt og på Mohs skala er det syv. Selv stål er sterkere og ligger på syv komma fem på Mohs skala.

Tilfeldig wiki